Status på vægten efter ferien...

Vores sommerferie i syd Frankrig

Reklame for Eurocamp

Nogle gange bliver man overrasket og elle vild med noget nyt. Noget man ikke havde prøvet før, noget som vi havde lidt fordomme omkring, men noget vi virkelig blev vilde med.

Det oplevede vi da vi for lidt over en uge siden rejste til Syd Frankrig på en ad Euro mange campingpladser.

Vi havde valgt den nemme løsning og flyve til Nice og på forhånd have lejet en bil til at komme frem og tilbage samt til at se noget af landet på. Hverken Lasse eller jeg duer til at kører langt, og med to mindre børn som heller ikke er fan af at kører i bil længere tid af gangen, så var dette den helt rigtige løsning for os. Vi havde valgt denne campingplads da vi så kunne lande i Nice lufthavn som har en flyvetid på 2 timer og 20 min. Hvilket er en perfekt afstand med små børn.

Vi havde leget et mobilhome på Esterel 5 stjernet campingplads gennem EurocampDanmark, som virkelig var top lækker.

Du kan læse mere om vores mobilehome HER

Og læse mere om pladsen vi boede på HER

Eurocamp tilbyder campingferie i mobilhome på top lækre campingpladser i Europa

Campinglivet tog os med storm, og vores fordomme kunne vi hurtigt pakke sammen igen! Selvom man boede tæt var der stadig privatliv, der var god med plads i vores mobilehome, vi havde ejet bad og toilet, og vigtigst af alt, så “passede toilettet sig selv”. Vi skulle ikke ud og tømme det eller have noget besvær med det. Virkelig godt 🙂 Vores mobilehome havde 3 værelse, køkken og stue i et rum og et wc samt bad. Det var ligesom at bo i en lejlighed, der manglede intet.

Vi var faldet for de flotte omgivelser som vi havde set på Eurocamps hjemmeside. Og det hele levede op til forventningerne, vores mobilehome var så godt indrettet og havde masser af plads, omgivelserne var virkelig skønne. Og så var der udendørs aktiviteterne som også levede op til det hele.

Vi havde lejet to børnesenge til pigerne, en højstol til Solveig samt håndklæder og linned, sådan så vi ikke skulle slæbe en masse med i flyet. Alt fungere og stod klar ved ankomst.

Jeg var vild med at vi kunne kører vores bil helt tæt på vores mobilehome, sådan så man ikke skulle parkere et sted og gå en længere distance for at komme til destinationen.

Vi ankom til Nice hvor vi hurtigt kom hen til biludlejningsfirmaet, som var meget nemt og finde. Fik hentet vores bil og kørte afsted mod campingpladsen. Vi handlede ind i i Lidl som ikke lå så langt fra pladsen, ca 2 km. Vi valgte at handle ind inden vi kom på pladsen, da vi ikke helt vidste hvad der var af muligheder. Igen blev vi overrasket. Der var et fint lille supermarked med et godt udvalg af mad og dagligvare og derudover en restaurant og en bar. Stemningen var god, vejret var meget varmt.

Lørdag brugte vi på at komme på plads, lege i området og gå en aftentur.

Søndag stod den på pool og masser af leg i vandet med pigerne. Omgivelserne var lækre.

Søndag eftermiddag opdagede vi at pigerne var igang med at få skoldkopper. Dog kom det ikke som den største overraskelse, da flere børn nede i deres vuggestue allerede havde fået skoldkopper inden vi tog afsted. Heldigvis var pigerne ikke så slemt ramt af sygdommen, og de havde stadig masser af energi og klar til leg. Inden afrejse havde jeg været på den sikre side og købt en creme fra A-derma hvis nu pigerne ville få skoldkopper mens vi var afsted. Så det blev flittigt brugt.

Vi nød at bo i “vores eget hus” og kunne gøre lige som det passede os. Vi bagte boller til morgenmad, spiste når vi ville og kunne gøre lige som det passede os. Det var virkelig en af fordelene ved at bo sådan et sted, i forhold til på hotel hvor man bliver nødt til at indordne sig under deres spisetider mm.

Maden stod vi selv for, hvilket var så hyggeligt. Pigerne var lige som Lasse og jeg, meget glade for den rolige stemning som hele ferien bød på. Det er virkelig noget helt andet end at bo på hotel hvor folk har travlt med at hente mad i buffen eller stresse over andre ting.

Vi var på marked den ene dag, tirsdag i Saint Tropez. Der var mennesker over alt, det var svært at finde en parkeringsplads, men alligevel var der en rolig stemning og masser af lækre friske sager til salg. Vi købte deres brød, masser af frisk frugt og grønt samt en nøglering til Lasse. En klar anbefaling at tage til deres markeder hvis man vil opleve den slags.

Grundet pigernes skoldkopper måtte de ikke bade i poolen, men efter en lægesamtale smuttede vi på stranden 2 gange i ugens løb. Det var bløde sandstrande med varmt vand og dejlig børnevenligt. Der var strand tæt på vores campingplads, så en kørt køretur så var vi ved stranden. Vi holdt og væk fra børn da pigerne kunne smitte med deres skoldkopper.

Eurocamp var hjælpsomme under vejs, i forbindelse med pigernes skoldkopper. Vi havde kontakt til vores rejseforsikring og derigennem en læge som vi snakkede med 2 gange under vores ophold. Pigerne fik hver lavet et Fit-To-Fly dokument, så vi var sikre på at kunne rejse hjem som planlagt.

Vi valgte at se positivt på deres skoldkopper, for det første fik begge pigerne det på samme tid og for det andet skulle vi ikke have barn syg fra jobbet da vi nu havde ferie 🙂

Mens vi var afsted var vi også i Cannes og Cagnes, hvilket var stort og luksuriøst. Vi besøgte også 2 shopping centre, som virkelig var flotte og vi fik shoppet lidt forskellige med hjem.

Stor anbefaling herfra.

Vores campingplads indeholdt alt hvad en plads bør og især når man holder ferie med småbørn. Der var pools med flere rutchebaner, vandtårne, forskellige legeområder samt en legeplads. Smuk natur, underholdningsområde som der var gang i hver aften med musik eller andet underholdning.

Frankrig var virkelig lækker, meget varm, imødekommende, fuld af lækkerier på deres markeder, lækre strande og helt igennem fantastisk.

Det var hvertfald ikke sidste gang at vi besøgte Frankrig og det var på ingen måde sidste gang at vi brugte Eurocamp og afprøvede campinglivet.

Tak for en virkelig godt og uforglemmelig ferie.

Tak fordi i læste med og rigtig god sommer til jer.