Uge 21 ugemadplan.

Kost på ferien

Vi er rejst på ferie til syd Frankrig på at af Eurocampdanmarks campingpladser, og her er virkelig skønt.

Hvis du vil læse mere om hvor vi bor, kan du trykke HER

Vi bor i vores egen mobilehome og er derfor ret meget herre i eget hjem når det kommer til maden. Hvilket passer mig virkelig godt.

Jeg er ikke i mål med mit vægttab, og sådan en ferie kan nemt koste motivationen eller plus på vægten hvis man ikke passer på.

Vi står selv for maden 100%, og derfor får jeg det lige som jeg lyster. Jeg sørger for at spise en god og mættende morgenmad hver dag, enten hjemmebagte boller eller havregryn eller overnight havregrød som er lavet på yoghurt, lidt vand og lidt havregryn – Alt sammen rørt sammen og passet sig selv natten over. Dagen efter er det blevet til en grød som bliver toppet med friske bær, og som holder mig mæt i mange timer.

Til frokost har jeg masser af grønt med noget protein, oftes noget kylling, æg eller tun. 2 af dagene har vi faktisk mad fra McDonald hvor jeg fik en af deres salter med kylling. Så selvom resten af familien gerne vil spise ude, så er det også muligt at spise sammen med de andre. En anden dag spiste vi kyllingewok med grønt og ris på en restaurant. Det er slet ikke så svært at spise sundt selvom man spiser ude.

Til aften har jeg spist, lige som jeg plejer, det samme som resten af familien, bare med flere grøntsager til.

Jeg har dog ikke spist 3 mellemmåltider som jeg plejer derhjemme, da jeg spiser mere mad til mine hovedmåltider end ellers.

Jeg nyder alt hvad jeg spiser, og jeg kan sagtens nøjes med 1/2 croissant istedet for at spise 2 stykker. Jeg er lige så glad for “bare” at smage det som jeg ville være hvis jeg spiste 2!! Derfor kan jeg sagtens “nøjes” med 1/2.

Alt efter hvor henne i ens vægttabsrejse man befinder sig, mener jeg godt der kan være plads til søde sager. Da vi var på ferie sidste år, hvor jeg kun havde været igang i små 2 mdr, der var jeg meget fanatisk og spiste kun det som passe til min kostplan, fordi jeg havde mit mål for øje. Nu har jeg tabt -43/44 kg og jeg har plads til at nyde mere nu. Derfor spiser jeg lidt lækkert stort set dagligt mens jeg er på ferie .

Men jeg mener også, at man skal vurdere om man kan klarer at få lidt af det søde eller om man vil falde i og gå amok. Hvis man på forhånd ved at man ikke kan styrer det, så mener jeg at man skal holde sig helt fra det.

Jeg har ALTID Easis chokolade med når jeg rejser. Både fordi at det smager godt og indeholder mindre kcal men også fordi at jeg føler jeg får noget virkelig lækkert samtidig med jeg er sund.

Jeg har også Easis sødemiddel med, som jeg bruger til min havregrød. Sødemiddel er virkelig en god måde at spare mange kcal i forhold til rigtig sukker. Og så slæber jeg også Easis sukkerfri ketchup med når vi rejser. Igen, fordi jeg kan sparer mange kcal inforhold til alm ketchup.

Så jeg pakker altid en pose med “mit slik/mad” når vi skal på tur eller ferie. Og så drikker jeg sukkerfri sodavand og masser af vand dagligt.

Det er ikke farligt at nyde sin ferie lidt, men det kan være farligt at nyde sin ferie alt for meget og derved have svært ved at vende tilbage til en sund hverdag når man vender retur til dagligdagen i DK igen.

Alt med måde 👊🏻

 

Tak fordi du læste med 🌸💋

// Pia ❤

 

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Uge 21 ugemadplan.